vrijdag 31 mei 2013

DIY: Xenos glasstickers

Een aantal weken geleden liep ik rond in de Xenos. Ik zag glasstickers. Ik hou er van om dingen zelf te maken en versieren. Dus ik heb een paar stickers meegenomen.


 
De stickers moeten natuurlijk ergens opgeplakt worden, dus ik heb 2 drinkglazen meegenomen. Deze set heb ik weggeven als cadeautje.
 
Hieronder laat ik jullie zien hoe het werkt.
 
Wat heb je nodig?
 
- een schaar
- glasstickers
- glazen

 
In de verpakking zit de sticker en een gebruiksaanwijzing. In de gebruiksaanwijzing staat duidelijk vermeld wat je moet doen.
 
 

Zorg er in ieder geval voor dat je het glas goed schoon en droog is.
 
 
 Knip de letter uit.
 

Plaat de sticker in de juiste positie en wrijf enkele keren stevig over de letter om eventuele luchtbellen te verwijderen. Over de letter zit nog een doorzichtig laagje. Verwijder het doorzichtige laagje voorzichtig, want de letter kan namelijk snel doormidden breken en dat zou zonde zijn. Is mij namelijk wel gebeurt :(.
 

 
Laat 3 uur rusten voor het eerste gebruik, zodat de lijm goed kan hechten.
 
Let op: Dit product is water-, warmte- en stoombestendig en alleen geschikt voor de handwas.
 
 
De stickers kan je plakken op een glas, een mok, een vaas, een waxinelichtglaasje en ga zo maar door. Echt een leuk cadeautje om te geven en erg origineel omdat je het kan personaliseren. Ze hebben het hele alfabet en cijfers en de "love", zoals je hierboven ziet. De letters hebben 2 printjes of sterren of stipjes. Ik weet niet wat ze nog meer hebben, want veel bakjes waren al leeg in het filiaal waar ik was geweest.
  
 

 
De stickers kosten € 0,49 per stuk en verkrijgbaar bij Xenos.
 
Was jij al bekend met deze glas stickers?
 
xoxo Elvira




2 opmerkingen:

  1. Ik kende het niet, maar echt een super leuk. Ook voor een verjaardag xxx Siem

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee inderdaad. Ik gebruik altijd glas stickers als decoratie op de ramen van mijn kinderen. Vinden ze geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen