zaterdag 19 januari 2013

Bubble tea, een thee met ballen!


 
Onee! Mijn bon verloopt bijna. Ik kwam een bon tegen van Sweetdeal en die moet opgemaakt worden. Ik mag 2 medium bubble tea halen voor de prijs van 1 bij BubbleQ in Arnhem.  De deal kost mij € 3,00. Ik heb het concept van bubble tea een keer eerder gezien toen ik in Duitsland was. Ik liep er voorbij maar wist toen niet precies wat het was en mij er ook niet in verdiept. BubbleQ is 8 september 2012 geopend en dus al een tijdje open. Zij zijn de eerste bubble tea winkel in Gelderland. In een aantal grote steden zijn er bubble tea winkels gevestigd, zoals Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Bosch.

Wat is bubble tea?


Bubble Tea (BBT) is ontstaan in Taiwan in de jaren '80. Oorspronkelijk is het een combinatie van zwarte thee, melk, een siroop en 'tapioca pearls'. De aanwezigheid van tapioa pearls is kenmerkend voor een BBT. Dit zijn kleine ronde balletjes met een gelei achtige structuur. De BBT krijg je geleverd met een extra wijd rietje met een diameter van ongeveer 1 cm. Daarmee kun je de balletjes opslurpen.

 

De BBT werd oorspronkelijk gemaakt in een cocktailshaker. Door het shaken ontstond er een foamlaagje in het glas bij het uitschenken. Aan dit foamlaagje dankt de BBT zijn naam. Tegenwoordig zijn er vele varianten en diverse smaken te verkrijgen. De thee wordt geserveerd in een plastic doorzichtige beker samen met het rietje.
 

Als je aankomt lopen is de winkel een beetje verstopt in een zijstraatje, dus je zou het zo voorbij lopen. Het is een klein gezellig winkeltje met kleurrijke stoelen. Ik werd vriendelijk ontvangen. Er hing een bord en daar moest ik een thee uitzoeken, daarna een smaakje en daarna een topping. Wooow wat een keus. Ik kon echt niet kiezen, maar ik mocht er 2 laten maken dus dat scheelt toch weer een beetje.


De eerste BBT werd een gewone thee met passion fruit smaak en mango balletjes.

 

Deze is heerlijk zoet en de balletjes voelen in eerste instantie een beetje plastic aan, maar als je deze in je mond hebt, smelten ze en dan komt er een smaak explosie van mango vrij. Hmmm, heerlijk!
 
 
De tweede BBT werd een  yoghurtthee (hmmm, strange combi)
met een perzik smaak en aloe vera stukjes.
 
 
Wooow nooit verwacht dat yoghurt in de thee zo lekker kon smaken. Deze combinatie is gewoon echt perfect! Deze BBT is dan ook een stuk minder zoet.
 
 
Hoe wordt de thee gemaakt?
 
De thee, het smaakje en blokjes ijs worden in een beker gegoten. Daarna wordt de beker in een speciale machine gezet en die schut alles goed doorelkaar. Het drankje komt daarna in een plastic bekertje en als laatste gaat daar de topping nog bij in (de balletjes). Als je de BBT mee naar huis wil nemen wordt deze gesealed met een plastic, zodat je deze zonder knoeien mee kan nemen. Als je thuis komt hoef je alleen nog maar het rietje door het plastic heen te prikken en genieten maar!!!
 
 
 
Is BBT een aanrader? Ja dat is het zeker. Er is voor ieder wat wils. Ook als je niet voor al te zoet wil gaan. Ik ga sowieso nog een keer terug en ik denk wel meerdere malen. De BubbleQ Arnhem is te vinden aan de Jansplaats 18 in Arnhem en de openingstijden zijn ruim. Deze kun je vinden op de BubbleQ site. Vandaag (zaterdag) zijn ze open tot 21:00 uur. Heb jij al dorst gekregen?
 
Kende jij het concept van bubble tea al? Ga jij BBT uitproberen? Welke smaken zou jij kiezen?

 xoxo Elvira
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten