donderdag 10 januari 2013

Tandenborstel tips


Gebruik jij je tandenborstel ook voor een schitterende smile. Ofcourse! Daarvoor is de tandenborstel toch ook bedoeld? Ja, dat is ook zo! Maar…

Wat doe jij met een tandenborstel die je weg wilt gooien? (want deze tandenborstel gooi jij na 3 maanden weg, omdat er een nieuwe moet komen voor je schitterende smile) HO! stop! Wij gooien de tandenborstel niet weg. Deze geven wij een 2e leven. Ik heb een paar handige tips.
Voordat je je tandenborstel een nieuw leven gaat geven voor het gebruik van onderstaande tips, is het handig om de tandenborstel eerst te desinfecteren, door de borstel even in de bleek te zetten, dit om verspreiding van bacteriĆ«n en ziekte kiemen te voorkomen. Label eventueel je tandenborstel met een sticker of een permanent marker of zet een streep nagellak. Zodat je niet in de war raak met de tanden poets borstels. Ik zelf heb de oude tandenborstels in een bakje staan in de keuken. (bakje is van de Ikea) De prijs weet ik niet en volgens mij zit deze ook niet meer in het assortiment. Dit bakje heb ik ook al jaren, maar je kan natuurlijk ook een ander bakje gebruiken.  

 

Nu over naar de tips.

Een toetsenbord is een bron van bacteriĆ«n en ik vond het altijd lastig deze schoon te maken. Je krijgt een toetsenbord niet echt schoon met het opzetstuk van de stofzuiger. In ieder geval niet echt grondig. Het is sowieso eerst handig om je toetsenbord op de kop te houden en de troep eruit te tikken. Daar komt vaak ook al een hoop uit. (Hoe krijgen we het toch altijd voor elkaar) Nu pak je een oude tandenborstel en daar doe je zo een vochtig schoonmaakdoekje om heen. Ik gebruik de doekjes van de Lidl. Deze zijn geloof ik rond € 1.99.  Je kan natuurlijk ieder schoonmaakdoekje gebruiken die jij wilt. Het gaat erom dat deze een beetje vochtig is.

 

Het schoonmaakdoekje vouw je om de tandenborstel. Zodat deze goed bedekt is. En daarmee kun je goed tussen de gleuven van het toetsenbord komen. Zo ga ik langs alle toetsen, zodat ik alles goed schoonmaak.  En geloof mij er komt echt een hoop stof en troep vanaf. Ik vind dit zelf de meest handige tip van allemaal. En ik word vrolijk van een schoongemaakt toetsenbord.

 

Nog meer tips:

Je kan de tandenborstel dus goed gebruiken voor lastige hoekjes waar je niet goed kan bijkomen, zoals hoeken van raamkozijnen, de badkamerkraan, ruimte tussen de tegels, wc pot, onderdelen aan je fiets, bestek (denk bv aan de ruimte tussen de vork), sieraden, fijne haartjes die achterblijven in het scheerapparaat.

Ik ben blij dat ik mijn tandenborstel nog een nieuw leven in kan blazen, voordat hij echt de prullenbak in mag gaan.


Is je tandenborstel nog te goed en heel mooi en nog geen 3 maandjes oud, dan zijn dit manieren om je tandenborstel schoon te maken.

-          Maak je elektrische tandenborstel schoon met een steradent tablet (deze wordt gebruikt om gebitsprotheses te reinigen, te koop bij een drogisterij)  en deze blijft kalkvrij.

-          Zet vieze tandenborstels of opzetborsteltjes voor de electrische tandenborstel in het bestek vak van de afwasmachine en deze komt ook weer schoon voor de dag.

Ik hoop dat jullie wat aan deze tips hebben en dat jullie ze ook kunnen gaan gebruiken.

Wat vonden jullie van deze tips? Hebben jullie nog andere handige tips wat je kan doen met een tandenborstel behalve tanden poetsen?

xoxo Elvira

Geen opmerkingen:

Een reactie posten