donderdag 31 januari 2013

Toko aankoopjes

Vaak hoor ik mensen zeggen:

``Wat moet ik kopen in een Toko?``
 
Het is vaak een beetje onbekend terrein en dan is het een beetje eng. Wees niet bang en loop er gewoon naar binnen en kijk wat ze allemaal verkopen! De producten die ze verkopen komen vaak uit de Oosterse keuken, denk aan de Indonesische of Chinese keuken, maar ook uit de Surinaamse keuken. Ze verkopen aparte soorten groente die je niet in de gewone Nederlandse supermarkt kan krijgen, zoals paksoi, kouseband etc. Een toko is dan ook een Oosterse winkel. Ik heb Molukse roots en de laatste tijd probeer ik steeds meer recepten uit de Indonesische keuken. Ook ga ik naar de toko om ingrediënten te halen die ik nodig heb voor in een scrub of voor een haarmasker. In Arnhem heb je verschillende toko´s o.a. in het centrum en in de Steenstraat. Zelf ga ik het vaakst naar Amazing Oriental aan de Johan de Wittlaan, die is dan ook het grootst. In Duiven zit de groothandel van Amazing Oriental. Oriental heeft zelfs een webshop, dus daar kun je ook altijd even rondneuzen!



Van de week heb ik de volgende aankoopjes gedaan. Ik zal de prijzen er bij zetten. De exacte prijzen weet ik niet meer. Ik heb per ongeluk het bonnetje weggegooid.

Kleurstof voor cake, taart etc. Dit is een kleurstof, zonder smaak. De cake wordt dan rood of groen of je geeft de cake verschillende kleuren. De kleurstof die ik in de roti kukus heb gebruikt was een kleur maar ook een smaakstof.  
 

(Kleurstof +/_ € 1,00 p.s., geldt ook voor de pandan pasta)
 
Hier zijn ze dan, bakvormpjes voor kleine roti kukus cakejes. Gisteren had ik jullie daarover verteld in  mijn artikel. Ik wist niet hoeveel erin konden en ik heb er in totaal 10 stuks gekocht. Nu blijkt dat er 8 in een pan kunnen. Dus in totaal heb ik er 16 stuks nodig. Ik kom vaak genoeg in de toko, dus de volgende keer neem ik er nog 6 mee.
 

(Bakvormpjes voor roti kukus +/_ € 0,55 p.s.)
 
Dit is zeezout die ik gebruik in mijn bodyscrubs. Ik vind deze structuur erg fijn. Normaal zout vind ik persoonlijk te fijn qua structuur.

(Zeezout +/_ € 1,80)
 
Bamisoep! Altijd handig om in huis te hebben, als tussendoortje of als ik niet zo een grote honger  heb, als avondeten.
 
(Bamisoep +/_ € 0,50 p.s.)
 
 Bara mix. Ik ken het niet. Ik zag het liggen en dacht: uitproberen! Ik probeer graag nieuwe dingen uit. Een bara is een Surinaamse/Hindoestaanse snack gemaakt van gekruid deeg dat wordt gefrituurd in olie. Ik ben heel erg benieuwd!
 
(Bara mix +/_ € 2,50)
 
Lontong is een kleefrijst. Deze leg je in een pan met flink veel water en dan kook je het voor ongeveer een uurtje. Daarna even uit laten lekken en in kleine stukjes snijden. Lontong kan koud of warm gegeten worden. Lekker met gado gado en saté! Water loopt me nu al in de mond! hmmmmm...

(Lontong +/_ € 1,00 per zakje)
 
Dit is een 5-granen reep met uiensmaak. Er zitten 12 reepjes in een pak. Ze zijn erg lekker. Ik had een keer eerder een andere smaak gekocht. Dat was een 12-granen reep. Die was ook al zo lekker!
 
(5-granen reep met uiensmaak +/_ € 2,25)
 
12- granenreep
 
Azuki bonen gebruik ik voor een gezichtsscrub. Ik had in een blog gelezen dat Bobbi Brown deze gezicht scrub (de gemalen boontjes) verkoopt voor rond de 40 dollar!!! Oké, dan krijg je wel een mooi potje en je hoeft het niet zelf te maken. Maar toch is deze scrub heel makkelijk zelf te maken. Echt een kleine moeite! Ik zal er nog een klein artikeltje over schrijven.
 
(Azuki bonen +/_ € 2,50)

Dit waren mijn aankoopjes voor deze keer.

Wat vonden jullie van mijn aankoopjes? Ben jij weleens in de toko geweest? Wat kopen jullie in de toko?
 
xoxo Elvira


Geen opmerkingen:

Een reactie posten