zaterdag 2 februari 2013

DIY: Azuki/Aduki bonen gezichtsscrub

Azuki of Aduki bonen zijn erg populair in China en Japan. In Japan worden adukibonen geserveerd bij de nieuwjaarsmaaltijd omdat dit een voorspoedig nieuw jaar zou verzekeren. De Aduki is een rood/bruine zoete boon en ze worden gegeten als snack of vermalen tot een pasta. Ook worden ze gebruikt in roerbakgerechten en curry´s. 


Daarnaast kun je het ook gebruiken als een beauty product voor je huid. In dit geval gebruiken we de gemalen versie. De gemalen aduki bonen verwijderen de dode huidcellen en laten een gladde en stralende huid achter. Het vervaagt fijne lijntjes en rimpeltjes in je gezicht. Daarnaast zou het helpen mee-eters te verwijderen.

Bobbi Brown verkoopt deze gemalen boontjes ook, onder de naam buffing grains for face. Ze zijn alleen een stukje duurder! $42,00. Je kan ze dus beter zelf maken.

Wat heb je nodig?

- Aduki bonen
- blender/keukenmachine
- bakje/potje
- zeef

De bonen zijn te koop in de toko en geurolie kun je halen bij de Tuinen. Een leuk potje kan je bijvoorbeeld halen bij een Xenos of Blokker.


en als je gaat scrubben heb je de volgende producten nodig:

- face wash / toner of wat warm water
- evt. een geurolie

               

Neem een handjevol bonen, doe deze in de blender en maal ze fijn.


Eventueel kan je ze nog door een zeef heen halen zodat je de grove stukjes eruit haalt. Deze kan je dan nog een keer in de blender doen en nog een keer malen.

 
Ik doe de gemalen in een bakje die je goed kan afsluiten.

 
Als je de scrub gaat gebruiken heb je alleen nog een face wash, een toner of wat warm water nodig. (Eventueel kun je wat geurolie toevoegen.) Je vermengt deze twee met elkaar en scrub je voorzichtig je gezicht met ronddraaiende bewegingen.Vermijd het gebied rond de ogen. Ik vind het zelf het prettigst met een face wash. Deze keer gebruik ik de face wash van Nivea. Je kan natuurlijk ook een ander merk gebruiken. Daarna haal je de scrub eraf met warm water. Als ik deze scrub gebruik sta ik al onder de douche, dan spoel ik de boontjes er zo af en is er geen geknoei aan de wastafel.  
 
 

 
Gebruik een scrub voor je gezicht niet meer dan 2 tot 3 keer per week, want meer is echt slecht voor je huid. Ik gebruik deze scrub regelmatig je huid word er echt heerlijk zacht van en ziet er ook stralender uit. Je huid voelt echt aan als zachte baby billetjes. Probeer het eens, het is echt een aanrader!
 
En als je wat bonen over hebt? Maak je er gewoon een lekkere maaltijd van! Ik kwam dit recept tegen. Leek me wel lekker...
 
Hoe scrub jij je gezicht? Ga jij deze scrub uitproberen?

xoxo Elvira
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten