vrijdag 1 maart 2013

DIY: (sok) octopus

Soms weet ik echt niet wat ik moet geven aan een kind/baby. Tegenwoordig hebben kinderen al zoveel spullen en daarbij wil je soms ook nog origineel zijn.  Vandaag gaan we een octopus maken en hij is simpel en je hebt niet veel nodig! Je kan deze octopus bij wijze van spreken een paar uur van te voren maken, tenzij je alle spullen in huis hebt.
 

Wat heb je nodig?
 
- oude sok (wel gewassen natuurlijk! en mag ook een nieuwe zijn)
- vulling
- naald
- draad
- lijm
- oogjes
 
Sokken kan je natuurlijk ook nieuw kopen en dan hoef je echt geen duur paar kopen en dan kan je gelijk 2 octopussen maken of een octopus en een konijntje. De DIY van een konijn volgt ook nog. De vulling kan je bijvoorbeeld halen bij de Pipoos. Oogjes zijn verkrijgbaar bij de Action.
 
 
Eerst vul je de sok met watten.

 
Zorg ervoor dat je een mooi rond bolletje krijgt.

 
Dan pak je de sok vouw je alles bij elkaar en dan naai je aan de onderkant van het bolletje alles dicht, zodat de vulling er niet meer uit kan.
 

Als je alles dichtgenaaid hebt, pak je een schaar
 

 
en knip allemaal dunne stroken, ze hoeven niet even dik/dun te zijn. Dat worden de poten van de octopus.

 
 Daarna pak ik een dunne strook en vouw dit aan de onderkant van het bolletje, zodat je niets meer ziet van het draad. Je draait een paar keer en dan een knoopje en je ziet er niets meer van.
 
 
Zoals je ziet is het draad nu netjes weggewerkt.

 
Ik heb hier oogjes met opdruk. Kies een goed formaat uit die past bij de octopus.

 
Plak de oogjes op de octopus.

 
Hi there, I can see you!


En daar is ie dan, je eigen (sok) octopus!

 
Tips:
  • Je kan er ook voor kiezen om de octopus pootjes te vullen met watten, maar ik ben voor de simpele versie gegaan.
  • In verband met slik/stik gevaar kan je de oogjes er ook op naaien met naald en draad in plaats van de losse oogjes erop te lijmen.
  • Is het cadeautje voor een jongetje, kies dan een echte jongens kleur(sok). De octopus die ik heb gemaakt is meer voor een meisje bedoeld.
Ik vind het een leuk en origineel cadeautje. Ik vind zelfgemaakte cadeautjes altijd erg leuk en nu hopen dat de kids er ook blij mee zijn. Dat moet ik nog gaan uitvinden...

Wat vond jij van deze DIY? Weet jij nog leuke originele kinder/baby cadeautjes die je zelf kan maken?

xoxo Elvira


Geen opmerkingen:

Een reactie posten