donderdag 14 maart 2013

Tussen K & K sieraden & glas in lood Atelier

Tussen K & K sieraden & glas in lood Atelier geven diverse workshops. Ik ben er inmiddels al drie keer geweest en er staan nog 2 op mijn verlanglijstje die ik nog wil gaan doen. Ik vind het een ontzettend leuk atelier met hele leuke eigenaren.


In het atelier kun je terecht voor diverse workshops. Hieronder geef ik er een aantal weer:

- Workshop sieraden maken, waaronder een wraparmband.
- Workshop hot pot sieraad maken.
- Workshop glas in lood.
- Workshop glasmozaik.

Daarnaast zie je de producten die je in de workshops kunt maken terug in de winkel en ze verkopen er ook kralen. Op de site kan je zien wanneer de winkel geopend is voor winkelend publiek.

Ik ga er niet te uitgebreid over vertellen hoe je het allemaal moet doen. Ik zou zeggen, probeer zelf eens een workshop uit! Het is echt heel erg leuk om te doen en je bent heerlijk een ochtend/middagje creatief bezig. Ik heb de volgende workshops gevolgd.

Glasmozaik

Dit was mijn eerste workshop. Het moet een zonnetje voorstellen. (gebruik even je fantasie, hahaha! Dit is een goede begin workshop om te leren hoe je moet snijden met glas.


Ketting maken met hot pot

In de workshop kon ik kiezen uit een broche, ketting of ring. Ik heb gekozen om 2 kettingen te maken. Je moet niet perfectionistisch zijn, want het product gaat smelten en komt er anders uit dan jij in gedachte hebt. Ik vond het echt een leuke verrassing wat eruit zou gaan komen.

In de onderstaande video kan je zien hoe het in zijn werking gaat:

zie je geen filmpje, klik dan hier.
 
Hieronder zie je de kettingen die ik heb gemaakt. Ik kocht er 3 verschillende kettingen in de kleuren, zwart, rood en grijs. Zo kan ik de hangers afwisselen.

 
Vlinder in glas en lood

De laatste workshop die ik heb gevolgd is de vlinder in glas en lood. Deze was ook echt ontzettend leuk om te doen. Ik heb gekozen voor 4 verschillende kleuren blauw voor de vleugels en wit voor het lijfje. Je mag zelf bepalen welke kleuren je gebruikt. Er is een groot assortiment aan kleuren glas aanwezig. Aan de achterkant van de vlinder wordt een haakje gemaakt, zodat je deze kan ophangen.

 
Dit waren mijn workshops die ik heb gedaan. De workshop zijn goed te volgen en je krijgt een goede uitleg, want je werkt met glas! Als iets niet lukt kan je altijd om hulp vragen en je word geholpen. De groepen zijn niet te groot en dat vind ik ook wel prettig. Zo krijg je toch wat persoonlijke aandacht.

De volgende workshops die ik graag nog zou willen gaan volgen zijn de chunks van glas en de libelle in glas en lood. Ik heb nog een armband met drukknoopjes en hoe leuk is dat als je je eigengemaakte chunks maakt van glas. Volgens mij maak je die ook in de hotpot. Ik vond de vlinder maken zo leuk dat ik ook de libelle wil gaan maken. Hieronder zie je de voorbeelden.



Ik ben via Sweetdeal in aanraking gekomen met dit atelier. Als je een creatief persoon bent, dan vind ik dit atelier echt een aanrader! En als je het maar leuk vind dan kan iedereen het.

 Ze hebben heel vaak diverse acties lopen en die kun je vinden op de website.

De actie van de maand maart 2013 is:

Workshop chunks maken van glas voor € 29,95
Inclusief armband, 2 chunks maken, high tea en glassieraad naar keuze.

en

Workshop libel/vlinder maken voor  € 29,95

Het atelier is gevestigd te Arnhem aan de Spoorwegstraat 9. Parkeergelegenheid in de parkeergarage onder de Media Markt en op loopafstand van het station Arnhem Velperpoort en Arnhem Centraal.

Voor meer informatie kun je kijken op Tussen K & K sieraden & glas in lood Atelier.

Wat vinden jullie van de dingen die ik heb gemaakt? Welke workshop zou jij willen gaan volgen?

xoxo Elvira



Geen opmerkingen:

Een reactie posten