zondag 5 mei 2013

Oil cleansing method

Mijn huid zag er de laatste tijd niet goed uit, veel last van acne en roodheid. Voor mijn gevoel zag mijn huid er niet gezond uit. Waarschijnlijk ook door stress die ik heb gehad van de laatste tijd. Maar het gaat de goede kant op. Ik heb een leuke en fijne tip voor jullie.



Vandaag laat ik jullie zien hoe je je huid goed kunt reinigen door middel van de oil cleansing method.

Wat is de oil cleanings method?

De oil cleansing method is een methode om je huid goed te reinigen. De wonderolie trekt het vuil uit je huid. Deze methode is geschikt voor iedere huid. Deze methode laat je huid stralen en er weer goed uit zien.

Wat heb je nodig?

- leeg flesje
- zonnebloem olie of kies de olie die jij het fijnst vind, zoals amandel olie of druivenpit olie etc.
- wonderolie, Etos € 2,49


huidtype:
  • vette huid: 30% wonderolie en 70% zonnebloem olie.
  • normale huid : 20% wonderolie en 80% zonnebloem olie.
  • gemengde huid: 50% wonderolie en 50% zonnebloem olie.
  • droge huid: 10% wonderolie en 90% zonnebloem olie.

Hoe gebruik je deze methode?

Verder heb je nodig een washandje of een microvezel doekje. Ik vind die het handigst om te gebruiken. De microvezel doekjes kan je bijvoorbeeld bij de Action kopen. De mijne zijn van Zeeman met een leuk dieren printje.

Je kan je make up op je gezicht laten als je dat op hebt. Ik smeer mijn gezicht in met de olie. Ondertussen zet ik de douche aan en zet alleen de warme kraan aan. Ik maak mijn doekje of washandje nat. Kijk uit, het water is dus heet! Het doekje  is heet en dat leg ik het op mijn gezicht zodat het kan stomen. Als het afgekoeld is houd ik het doekje nogmaals onder de kraan. Net zolang totdat je je hele gezicht hebt gehad. Dan ga ik verder met douchen. Na die tijd ga ik nog met een toner over mijn gezicht en haal de rest van het vuil van mijn gezicht en smeer mijn dag/nacht crème op.

Wat deed het mijn huid?
In het begin was ik bang dat mijn huid nog vetter zou worden, door de olie. Maar dat is totaal niet zo. Mijn huid zag er binnen een paar weken geweldig uit, minder last van acne, mooie glow over mijn huid en zag er echt veel gezonder uit. De methode gebruik ik nog steeds. Ik was er heel even mee gestopt en had het idee dat ik weer meer acne kreeg. Dus ik blijf deze methode voorlopig nog wel gebruiken. Ik gebruikte deze methode iedere dag, maar heb wel geminderd naar een aantal keren per week. Mijn huid is echt een stuk rustiger geworden.  Je ziet geen vuil op het watje als je er met een toner en watje over je gezicht heen gaat. Terwijl als ik reinigingsmelk en toner gebruik zie ik veel vuil op het watje. Het maakt je huid echt heel goed schoon. Ik ben echt blij!

Ik raad het iedereen aan om eens uit te proberen. Je hebt niet veel nodig en de oliën zijn niet duur. Dus als het dan niet voor jou werkt is het niet erg. Je gooit niet veel geld weg.

Je kan meer lezen op de deze site. De site is engelstalig.

Ken jij deze methode? Heb jij deze methode weleens uitgeprobeerd? Of heb jij een andere methode?

xoxo Elvira


Geen opmerkingen:

Een reactie posten