dinsdag 15 januari 2013

Nagellak verwijderen met aluminum folie


Ik hou van nagellak. Je hebt de meest prachtige kleuren en mooie toppers. Ik draag de laatste tijd vaak zwart met een mooie topper eroverheen. Soms gebruik ik een glitter en dan weer een ander mooi kleurtje, zwarte nagellak met de Max Factor Fantasy fire eroverheen, is ook erg fantastich! Ik draag nu vaker nagellak omdat ik nu een geweldige tip heb om het nagellak eraf te krijgen. Ik vind nagellak dragen leuk, maar ik vind het een rotklus om eraf te krijgen. Je blijft boenen, vooral met de kleur zwart of andere donkere kleuren en glitters zijn helemaal vreselijk. Heb je nu een lichte of parelmoer kleurige nagellak op dan krijg je die er redelijk gemakkelijk af met een watteschijfje en nagellak remover.
Dit nagellakje is prachtig en zoals je ziet kan deze nagellak er wel af.

 
Ik heb de volgende merken  nagellak gebruikt:

 

1.       base coat van Rimmel 5 in 1 nail treat, base & top coat Total care action (€ 6.99)

2.       Rimmel, 60 seconds, 800 black out (€ 4.99)

3.       Essence, Nail Art special effect topper, 08 night in Vegas (rond de € 2,00) 

4.       top coat van Rimmel 5 in 1 nail treat, base & top coat Total care action (zie 1)

 De nagellakjes zijn verkrijgbaar bij het Kruidvat.

Wat heb je nodig?
-          nagellak remover

-          schaar

-          3 of 6 wattenschijfjes

-          aluminium folie

 

Je knipt de wattenschijfjes doormidden. Ik gebruik meestal 3 wattenschijfjes voor 1 hand en dan gebruik ik de achterkant van het wattenschijfje voor mijn andere hand. Maar als je haast hebt, dan kun je het beste 6 wattenschijfjes gebruiken zodat je allebei de handen kunt doen. Je houd altijd een half wattenschijfje over en die kun je nog gebruiken als extra of om restjes nagellak te verwijderen.

 

Daarna scheur je wat stukjes folie, 5 stukjes of 10. Ligt er dus aan of je beiden handen doet of eerst de ene en dan de andere.

 

Nu heb je de folie en de wattenschijfjes klaar liggen. Je gaat nu het halve wattenschijfje doordrenken met nagellak remover. Deze leg je over je nagel heen.

 
 
Je pakt een stukje aluminiumfolie en vouwt deze om je nagel heen.

 
Dit doe je dan bij al 5 je vingers.

 
Ik heb bij een nagel het wattenschijfje en het folie er na een paar minuten afgehaald. Zoals je ziet zie je nog veel nagellak op de nagel. Ik heb de nagellak eraf gepoetst. Het ging makkelijk, maar het kan makkelijker, door nog een paar minuten extra te wachten. Je wacht zo 5 tot 8 minuutjes.


Dan haal je er weer eentje af, zoals je ziet, is er veel meer nagellak vanaf als je wat langer wacht, nu kun je met datzelfde wattenschijfje alles eraf halen en voila, je veegt de nagellak er heel gemakkelijk van af.

 
Ik word hier heel blij van. Zodra ik alle nagellak eraf heb gehaald, smeer ik mijn nagels en nagelriemen in met Lemony Flutter van de Lush (€ 10,65) en daarna  mijn handen met een heerlijke handcrème. Momenteel gebruik ik die van de Sabon, Patchouli - Lavender - Vanille (€ 11,95). Dit geur is echt heerlijk en trekt snel in. 
 
 
Ik hoop dat het een nuttige tip was.
 
Ga jij deze tip nog uitproberen? Hoe verwijder jij je nagellak?
 
xoxo Elvira
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten