zaterdag 23 februari 2013

DIY: bodylotion shimmer, shine like a star!

In de winkel verkopen ze bodylotions met glitter. Zo een glittertje op je lichaam is erg leuk als je bijvoorbeeld een feestje hebt of gaat stappen. Ook als het zomer is, geeft het een mooie gloed door de weerkaatsing van de zon. Vandaag laat ik jullie zien hoe je zelf een bodylotion met een glittertje kunt maken. Let you´re body shine, baby!


Wat heb je nodig?

- jou favoriete bodylotion*
- minerale oogschaduw (in ieder geval iets van een losse poeder) in de kleur goud of zilver. Je kan ook een oogschaduw gebruiken en die verkruimelen.
- bakje om in te mixen
- lepel
- leeg potje om het in te doen

*Je kan ook kokosolie, zonnebrandcrème etc. gebruiken.


Doe ongeveer 4 eetlepels bodylotion in een bakje.


Daarna pak ik het pigment poeder. Ik gebruik Essence pigments, een gouden kleur, helaas is het stickertje eraf, dus ik weet niet precies welke het is.  Ik heb eerst een halve eetlepel poeder erin gedaan, maar ik persoonlijk vond dat toch een beetje te weinig. Uiteindelijk heb ik een eetlepel pigment poeder erin gedaan. Je kan dus naar eigen smaak poeder bij gooien. Hoe meer je er in doet, hoe meer glitter.


Roer de bodylotion en poeder goed door elkaar.


Nu het goed door elkaar is geroerd kan je het mengsel in een ander afsluitbaar bakje doen.


 
Nu het klaar is mag je smeren!!! Kom maar op met die glitters... Shine, baby!

Helaas kon ik de glitter niet echt goed op de foto zetten, maar neem van mij aan, dat het glittert. Hieronder zie je een aantal foto's. Ik hoop dat je het een beetje kan zien. In het echt glittert het dus veel meer.

 



Dit is echt handig. Het voordeel van deze DIY is dat je geen grote fles bodylotion met shimmer hoeft te kopen. Nu kan je de bodylotion gebruiken die je op dat moment in huis hebt staan. Ideaal!
 
Wat vond jij van deze DIY? Ga jij hem ook maken?
 
xoxo Elvira



Geen opmerkingen:

Een reactie posten