zondag 24 maart 2013

DIY: Bath melt

Heerlijk ontspannen badderen in je bad. Zelf heb ik geen bad, maar ik zou het wel erg heerlijk vinden. Een vriendin van mij die heeft sinds kort een bad en ze zei tegen mij dat ik bij haar in bad mocht. Nou dat laat ik mij geen twee keer zeggen. Ik heb bath melts gemaakt en wat ruiken ze heerlijk!
 
Wat zijn bath melts?
 
Een bath melt is een zeepje met voedende boters die je huid gehydrateerd tijdens het badderen. In plaats van wat olie in vloeibare vorm, gooi je een bath melt in het water en langzaamaan smelt deze in het water en komen de oliĆ«n en geuren vrij en kun je heerlijk relaxen in bad.
 

Wat heb je nodig?

75 gram cacaoboter
75 gram shea butter
150 gram zout
150 gram baking soda


optioneel:

lavendel geurolie
Pigment poeder om je bath melt een kleurtje te geven

  • Weeg alles af.
  • Smelt de cacaoboter en de shea butter in de magnetron.
  • Voeg het zout en de baking soda bij het cacaoboter en shea butter mengsel .
  • Goed roeren.
  • Ongeveer 20 druppels lavendel geurolie en pigment poeder toevoegen, weer goed roeren en in de vormpjes gieten.
 
Zet de vormpjes voor ongeveer 20 minuutjes in de vriezer en klaar zijn je bath melts en nu lekker badderen met je badeendje en bath melt.

Met dit recept kan je ongeveer 12 kleintjes maken en 6 grotere, maar die heb ik dan voor een kwart gevuld. 

 
Heb je net als ik geen bad, wees niet getreurd, je kan natuurlijk ook een voetenbadje maken en je voetjes zullen heerlijk zacht aanvoelen. Kan je toch nog genieten van je bath melt!

En misschien mag je net als ik ook gebruik maken van iemand anders bad! Enjoy!

Wat voor producten gebruik jij in bad? Maak jij af en toe gebruik van iemand anders bad?

xoxo Elvira



Geen opmerkingen:

Een reactie posten