maandag 20 mei 2013

recept: sinaasappel salade

In de kast stond een flesje oranje bloesem water. Ik had het een keer meegenomen om het eens een keer te gebruiken voor een DIY, maar dat is tot op heden nog niet gelukt, omdat ik de geur niet zo heel erg lekker vind. Later dacht ik, waarom zoek ik niet een recept op met oranje bloesem water. Dat heb ik gedaan en wat kwam eruit een sinaasappel salade... verrukkelijk!


Wat heb je nodig? (2 pers.)


2 sinaasappels
1 eetlepel oranje bloesem water
1 eetlepel kaneel
1 eetlepel suiker
verse muntblaadjes

Snijdt de sinaasappels in schijven en verdeel ze over 2 diepe borden.

Meng oranje bloesem water, kaneel en suiker in een bakje.



Verdeel het mengsel over de 2 borden en laat het voor ongeveer een uurtje in de koelkast marineren. Ikzelf vind het lekkerder als het de hele nacht marineert. Maar als je sneller wilt smullen kan dat dus ook.


Zo simpel en makkelijk gemaakt en zo ontzettend lekker en best nog eens gezond ook nog! De suiker kan je natuurlijk vervangen door een zoetstof, zoals Natrena. Dit recept kan als een tussendoortje gegeten worden of als een toetje. Lekker met wat ijs erbij of als je gezond wil doen met yoghurt.

Eet smakelijk!

Ken jij dit recept? Heb jij voor mij nog een ander lekker recept met oranje bloesem water?

xoxo Elvira



Geen opmerkingen:

Een reactie posten