zondag 19 mei 2013

Wensballon

In de winkel kan je niet zo snel wensballonnen vinden. Ze zijn ook een poosje verboden geweest in Nederland. Ik kreeg vaker de vraag van vriendinnen. Weet jij waar je zo een wensballon kan kopen. In Arnhem verkochten ze op een gegeven moment bij de Tuinen, maar daar zie ik ze op dit moment ook niet liggen. Je kan ze ook online vinden, maar dan betaal je ook weer verzendkosten en je hebt ze niet gelijk in huis.


Wat is een wensballon?

Een wensballon is een hete lucht ballon. Door het brandertje aan te zetten en de ballon op te warmen, kan de ballon de lucht in stijgen. De wensballon kan daardoor heel hoog en ver vliegen. Het mooiste is, als het donker is en je een heldere en windstille avond hebt.

Het is echt een prachtig gezicht als er meerdere wensballonen de lucht in gaan. Je kan ze oplaten met een trouwerij, herdenking, jubileum etc.

Wereldrecord

Op 21 juni 2011 werd in (Poznan) Polen het wereldrecord verbroken van de meeste tegelijkertijd vliegende wensballonnen. Er vlogen meer dan 11.000 luchtlantaarns de lucht in. Hieronder kun je het filmpje bekijken. Wat een prachtig gezicht!

Zie je geen filmpje, klik dan hier.

En waar vond ik de wensballon? Tadaaaaa... bij de ACTION!!! Ik hou van deze winkel en nu verkopen ze dus ook deze wensballonnen.


En de prijs? € 1,85. Daar worden ik en mijn portemonnee blij van. Ik had er gewoon eentje uit het schap gepakt en ik had niet eens gekeken of er verschillende kleuren waren. Bij thuiskomst zag ik dat ik een groene had. Ik weet dus niet of ze verschillende kleuren hebben. Dat heb ik helaas niet gezien.


Wil je toch een apart soort wensballon hebben met bijvoorbeeld een tekst of een andere vorm, dan kan je ze kopen via XXL Wensballon. Ze verkopen daar verschillende soorten maten, vormen en kleuren. Er zijn nog veel meer webshops, maar deze was wel een van de meest uitgebreide.


 
LET OP: dit product kan bij onjuist gebruik brand veroorzaken. Kijk wel uit en lees altijd goed de gebruiksaanwijzing, om ongelukken te voorkomen. Veiligheid gaat boven alles.
Ik weet nog niet wanneer ik mijn ballon de lucht in laat gaan. Het lijkt mij een leuke ervaring om zo een ballon te laten vliegen...

Heb jij weleens een wensballon gekocht? En voor welke gelegenheid heb jij ze gebruikt?

xoxo Elvira



Geen opmerkingen:

Een reactie posten